آشپر خانوم

طرز تهیه کشک و بادمجان رژیمی

۷ آبان ۱۳۹۳

کشک و بادمجان مطبخ,کشک و بادمجان مجلسی,کشک و بادمجان خوشمزه,کشک و بادمجان کبابی,طرز تهیه کشک و بادمجان رژیمى,کشک و بادمجان لقمه ای,کشک و بادمجان کرمانی,کشک و بادمجان با گوشت,کشک و بادمجان تنوری,کشک و بادمجان اصفهان

مواد لازم برای تهیه کشک و بادمجان رژیمى :

بادمجان متوسط  ۴   عدد
پیاز ۱     عدد     
سیر   ۶     عدد

آماده سازی :۴۵ دقیقه
پخت :۳۰ دقیقه

طرز تهیه کشک و بادمجان رژیمی :

دو عدد از بادمجان ها را به هر طریق که مایلید کبابى کنید ( منقل / فر )
و بعد از اینکه خنک شد پوست آن را جدا کنید و به قطعات کوچک خرد کنید ، داخل ماهیتابه کمى پیاز را تفت دهید به آن سیر ریز خرد شده و یا له شده را اضافه کنید و کمى زرد چوبه و نمک بریزید ، بادمجانهاى کبابى را هم اضافه کنید ، حالا دو عدد بادمجانى که باقى مانده را هم پوست بگیرید و به برشهاى کوچک تقسیم کنید و به بقیه مواد اضافه کنید درب ظرف را گذاشته و با حرارت خیلى ملایم اجازه دهید بادمجانها کاملاً پخته و نرم شوند … به طورى که آبى نداشته باشند ” چون درب ظرف بسته است غذا خودش آب میاندازد” زمانى که مطمئن شدید بادمجانها کاملاً پخته ، داخل ظرف سرو کشیده و روى آن را با نعناع داغ ، سیر داغ ، پیاز داغ ، گردو و زعفران و کشک تزئین کنید.

نکته در تهیه کشک و بادمجان رژیمى:
اگر فقط دو عدد از بادمجان ها را کبابى کردیم فقط به خاطر عطر و بوییست که به غذا میدهد . چون زمانى که کبابى میشوند گوشت شان هم کمى کمتر میشود … وترجیح میدهم بادمجان هاى دیگر کامل و گوشتى استفاده شوند .

من در تفت دادن یک عدد پیاز هم فقط از یک قاشق غذا خورى روغن استفاده کردم .


در صورت تمایل میتوانید ۱/۲پیمانه کشک را در آخر پخت اضافه کنید خوب هم بزنید بعد از چند دقیقه از روى حرارت برداشته و روى آن را تزئین نمائید .
نوووش جان

کشک و بادمجان مطبخ,کشک و بادمجان مجلسی,کشک و بادمجان خوشمزه,کشک و بادمجان کبابی,طرز تهیه کشک و بادمجان رژیمی,کشک و بادمجان لقمه ای,کشک و بادمجان کرمانی,کشک و بادمجان با گوشت,کشک و بادمجان تنوری,کشک و بادمجان اصفهان