آشپر خانوم

طرز تهیه پیتزا کوینولا – بدون گلوتن

۷ مهر ۱۳۹۵

طرز تهیه پیتزا کوینولا – بدون گلوتن

طرز تهیه پیتزا کوینولا – بدون گلوتن

آردهای بدون گلوتن بهترین جایگزین برای آردهای معمولی است.  خمیر این پیتزا از آرد کینوا با پروتئین بالا ساخته شده است.

خمیر خوشمزه کینوا با آرد کینوا ساخته می‌شود. شما می‌توانید بر روی این خمیر، پنیر موزارلا، فلفل، پیاز و زیتون قرار دهید.

در این دستور پخت شما با طرز تهیه یک پیتزای خوشمزه بدون گلوتن آشنا می‌شوید.

خمیر پیتزای ساخته شده از کینوا:

برای ۸ نفر

مقدار کالری:۲۱۶

مقدار چربی:۶٫۵ گرم

کربوهیدرات:۲۹٫۳ گرم

قند: ۳٫۶ گرم

فیبر:۳٫۵ گرم

پروتئین :۸٫۹ گرم

زمان آماده سازی:۴۵ دقیقه

زمان پخت:۲۵ دقیقه

زمان کل: یک ساعت و ده دقیقه

مواد لازم:

  • سه چهارم پیمانه آب گرم
  • دو و یک چهارم قاشق چایخوری مخمر
  • دو قاشق چایخوری عسل
  • یک قاشق غذاخوری روغن زیتون
  • دو پیمانه+ دو قاشق غذاخوری آرد کینوا
  • یک قاشق غذاخوری تخم کتان آرد شده
  • سه چهارم قاشق چایخوری نمک
  • یک قاشق چایخوری پودر سیر
  • یک دوم قاشق چایخوری پونه خشک شده
  • یک دوم قاشق چایخوری آویشن خشک

مواد لازم برای روی پیتزا:

  • یک سوم پیمانه سس پیتزا
  • یک چهارم پیمانه پیاز خرد شده
  • نصف فلفل خرد شده
  • سه چهارم پیمانه موزارلای خرد شده
  • ۱۰ برش از پپرونی بوقلمون
  • یک دوم پیمانه گوجه فرنگی

برای تزیین:

تکه‌های خرد شده فلفل قرمز، ریحان و پنیر پارمسان

طرز تهیه:

  1. ابتدا آرد کینوا را کمی تفت دهید تا بوی خامی آن گرفته شود. برای اینکار، آرد را در یک ظرف بزرگ بریزید و بر روی شعله ملایم بگذارید و به مدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه با یک قاشق چوبی هم بزنید.
  2. در حالیکه آرد کینوا در حال تفت خوردن است، سه چهارم پیمانه آب گرم را داخل کاسه بزرگی بریزید و مخمر و عسل را به آن بیفزایید و اجازه دهید به مدت ۵ دقیقه در همین حالت بمانید. سپس آرد ، تخم کتان آرد شده، نمک، پودر سیر، پونه و آویشن را به آن اضافه کنید و خوب هم بزنید.
  3. خمیر را از کاسه خارج کنید و روی سطح تمیزی قرار دهید. خمیر را به مدت ۵ دقیقه ورز دهید . سپس کاسه را با روغن زیتون چرب کنید و خمیر را داخل کاسه بگذارید. یک کیسه پلاستیکی روی خمیر قرار دهید اجازه دهید نیم ساعت در همین حال بماند.
  4. فر را از قبل با دمای ۳۷۵ درجه فارنهایت گرم کنید. کاغذ روغنی را با روغن زیتون چرب کنید.
  5. خمیر پیتزا را به شکل مستطیل بزرگ در بیاورید و روی کاغذ بگذارید. آن را به مدت ۱۲ دقیقه بپزید. در نهایت سس، پیاز، فلفل ، پنیر، زیتون، پپرونی و گوجه فرنگی را روی آن قرار دهید و به مدت ۸ الی ۱۰ دقیقه بپزید. از فر خارج کنید و اجازه دهید سرد شد. سپس آن را سرو کنید.

The post طرز تهیه پیتزا کوینولا – بدون گلوتن appeared first on آلامتو.

طرز تهیه شیرینی‌های خوشمزه و انرژی زا

۲ مهر ۱۳۹۵

طرز تهیه شیرینی‌های خوشمزه و انرژی زا

طرز تهیه شیرینی‌های خوشمزه و انرژی زا

برای تقویت انرژی طبیعی بدن و بدون اینکه حتی لازم باشد از گاز استفاده کنید این لقمه های خوشمزه که ارزش غذایی دارند را امتحان کنید. این خوردنی های شیرین و خوشمزه را می توانید بیشتر از یک هفته داخل ظرف دربسته نگهداری کنید. با مصرف این خوراکی ها از کمبود پروتئین، مواد نگهدارنده و شیرین کننده های مصنوعی دور خواهید شد.

شیرینی های مکعبی زردآلو پسته و هل

۳ پیمانه پسته خام را داخل غذاساز آسیاب کنید. یک پیمانه از آن را بردارید و کنار بگذارید. ۲ پیمانه زردآلو خشک، یک و ¼ پیمانه کره بادام زمینی، ½ پیمانه عسل، ۲ قاشق چای خوری پودر وانیل و ۱ قاشق چای خوری هل یا دارچین را در ظرف غذاساز بریزید و مخلوط کنید تا نرم شود. نصف پیمانه پسته آسیاب شده ای که کنار گذاشته بودید را داخل یک ظرف ۹*۹ پخش کنید سپس مواد را روی آن بریزید و صاف کنید. اکنون باقیمانده پسته آسیاب شده را روی مواد بریزید و بگذارید ۱ ساعت بماند تا سفت شود. در نهایت ۳۰ عدد شکل مربع برش بزنید.

ارزش غذایی هر یک مربع: ۱۸۸ کالری، ۵ گرم پروتئین، ۱۸ گرم کربوهیدرات، ۳ گرم فیبر، ۱۱ گرم شکر، ۱۲ گرم چربی، ۱٫۵ گرم چربی اشباع شده, ۴۹ میلی گرم سدیم.

طرز تهیه شیرینی‌های خوشمزه و انرژی زا

رنگینک های شکلاتی نارگیلی

۲ پیمانه خرما، ۱ پیمانه بادام هندی، ½ پیمانه مغز تخمه آفتابگردان خام، ¼ پیمانه پودر کاکائو، ¼ پیمانه پودر نارگیل، ۲ قاشق غذاخوری روغن نارگیل، ۱ قاشق سوپخوری عسل، ۱ قاشق چای خوری دارچین را داخل غذاساز مخلوط کنید تا خمیری شود. سپس هر کدام از رنگینک ها را د راندازه های دو قاشق غذاخوری گرد کنید و داخل پودر نارگیل بغلتانید. تعداد رنگینک ها ۱۲ عدد باشد.

ارزش غذایی هر کدام از رنگینک ها: ۹۹ کالری، ۲ گرم پروتئین، ۱۳ گرم کربوهیدرات، ۹ گرم شکر، ۵٫۵ گرم چربی، ۲ گرم چربی اشباع شده، ۱ میلی گرم سدیم.

طرز تهیه شیرینی‌های خوشمزه و انرژی زا

گرانول گیلاس و زنجبیل

¾ پیمانه کره بادام، ½ پیمانه کشمش، ¼ پیمانه عسل، ¼ قاشق چای خوری زنجبیل را در غذاساز مخلوط کنید سپس داخل یک ظرف بریزید. ۲ پیمانه جو برشته شده، ۱ پیمانه بادام خام خرد شده، ¾ پیمانه گیلاس خشک، ۱/۳ پیمانه زنجبیل تازه آسیاب شده را با آن ترکیب کنید و خوب هم بزنید.سپس داخل یک ظرف ۹*۹ بریزید و صاف کنید. کمی نمک روی آن بپاشید و بگذارید به مدت ۲ ساعت خشک شود. در نهایت به ۱۶ قطعه آن را تقسیم کنید.

ارزش غذایی هر قطعه: ۲۲۹ کالری، ۶ گرم پروتئین، ۲۸ گرم کربوهیدرات، ۵ گرم فیبر، ۱۳ گرم شکر، ۱۱٫۵ گرم چربی، ۱ گرم چربی اشباع شده، ۲۹ میلی گرم سدیم.

The post طرز تهیه شیرینی‌های خوشمزه و انرژی زا appeared first on آلامتو.

طرز تهیه و تزیین کیک شطرنجی

۲۱ شهریور ۱۳۹۵

طرز تهیه و تزیین کیک شطرنجی

طرز تهیه و تزیین کیک شطرنجی

پخت کیک یکی از لذت‌بخش‌ترین انواع آشپزی است، در این مقاله قصد داریم دستور تهیه یک کیک متفاوت را بررسی کنیم.

به گزارش آلامتو و به نقل از بدونیم؛ ممکن است مهارت خاصی در تزئین کیک و شیرینی نداشته باشیم اما می توانیم تکنیک هایی برای اینکه کیک ظاهر خوبی داشته باشد به کار ببریم. در این دستور، دو نوع کیک وانیلی و شکلاتی را تهیه می کنیم سپس آن ها را دایره دایره برش می زنیم و یکی درمیان کنار هم می چینیم. در آخر کیک به شکل شطرنجی در می آید و با کرم شکلاتی روی آن را تزئین می کنیم.

مواد لازم

  • خمیر کیک شکلاتی ( کیک را مثل دستور روی پاکت آرد کیک تهیه کنید)
  • خمیر کیک وانیلی ( کیک را مثل دستور روی پاکت آرد کیک تهیه کنید)
  • “مواد پنیر خامه ای شکلاتی روی کیک”
  • یک بسته پنیر خامه ای ۲۲۰ گرمی
  • یک پیمانه کره بدون نمک (ذوب شده در دمای اتاق)
  • ۴۵۰ گرم شکر (الک شده)
  • ۳۴۰ گرم شکلات ( ذوب شده در دمای اتاق)
  • ۱ قاشق چای خوری وانیل

دستور پخت

فر را از قبل روی ۳۵۰ درجه گرم کنید و قالب های کیک را چرب کنید

کیک شکلاتی و وانیلی را جداگانه به مدت ۴۰ الی ۵۰ دقیقه داخل فر بپزید. پس از اینکه کیک ها پخته شدند به مدت ۱۵ الی ۲۰ دقیقه بگذارید سرد شوند.

در این مدت که کیک ها سرد می شوند کرم شکلاتی روی کیک را درست کنید. در داخل ظرف هم زن پنیر خامه ای و شکلات را هم بزنید تا خوب مخلوط شوند. یک پیمانه شکر را اضافه کنید هم بزنید تا حالت پفی بگیرد.

شکلات و وانیل را به مواد اضافه کنید و هم بزنید سپس روی مواد را با پلاستیک پوشانیده و کنار بگذارید.

هر کدام از کیک ها را به صورت افقی به دو لایه تقسیم کنید. برای طرح شطرنجی به ۴ لایه نیاز دارید ۲ لایه شکلاتی و ۲ لایه وانیلی. ( اگر روی کیک هایی که پخته اید پف کرده اند و صاف نیستند با چاقو روی آن را ببرید تا صاف شود.)

برای برش زدن لایه ها یک عدد بشقاب روی لایه کیک قرار دهید و برش بزنید. سپس یک فنجان داخل لایه ای که برش زده اید قرار دهید تا لایه کوچک تر را برش بزنید. اکنون سه دایره در اندازه های متفاوت دارید. هر دو کیک را به یک اندازه برش بزنید.

اکنون لایه ها را داخل یکدیگر قرار دهید. به این صورت که ابتدا بزرگترین لایه شکلاتی را گذاشته سپس لایه کوچکتر وانیلی را کنار آن قرار دهید و در آخر کوچکترین لایه شکلاتی. لایه ها به صورت “شکلاتی-وانیلی-شکلاتی” و “وانیلی-شکلاتی-وانیلی” در می آیند.

و حالا ابتدا لایه “شکلاتی-وانیلی-شکلاتی” را داخل ظرف قرار دهید سپس ۱/۳ پیمانه از خامه شکلاتی را روی آن بمالید. سپس روی آن لایه “وانیلی-شکلاتی-وانیلی” را بچینید و باز هم ۱/۳ پیمانه از خامه شکلاتی را روی آن بمالید. در آخر یک لایه دیگر “شکلاتی-وانیلی-شکلاتی” روی آن قرار دهید و باقیمانده کرم شکلاتی را روی کیک بمالید. اکنون کیک آماده شده برش بزنید و میل کنید.

The post طرز تهیه و تزیین کیک شطرنجی appeared first on آلامتو.